Workshop: Building Supersonic, Subatomic, Cloud-Native Applications with Quarkus and GraalVM

Sala: Workshop 2

Horário: 9:00am - 6:05pm

Dia da semana: Terça-feira

Nível: Beginner

Workshop em Inglês

Pontos principais

  • Understand what is Quarkus and what does it change
  • Learn how to build microservices with Quarkus
  • Learn how to use HTTP and Kafka
  • Monitor a Quarkus application and improve the resilience
  • Learn how to extend Quarkus

Pré-requisitos

  • Java
  • Docker
  • Maven 
  • A 64 bits machine

Cloud-native applications in Java are great, but… Despite a fantastic ecosystem around Java, it falls short in containers, in comparison to Go or Node.js. The initial memory consumption, the startup time, and the optimizations for long-running processes are killer criteria in the cloud. Quarkus is a Kubernetes native Java stack tailored for GraalVM and OpenJDK. With Quarkus you can compile your application into a native executable, reduce the startup time to a few milliseconds, reduce the memory consumption to a few MB, and make applications ideally suited to run in containers.

This workshop explores why it matters and how you can leverage Quarkus and GraalVM to build supersonic, subatomic, cloud-native applications. You will learn how to:

  • Build Web applications with Quarkus
  • Use Hibernate and Hibernate with Panache
  • Build event-driven microservices with Apache Kafka
  • Monitor your applications

Palestrante: Clement Escoffier

Principal Software Engineer & Reactive Architect at Red Hat

Doing reactive stuff at Red Hat, Java Champion. #quarkus, #vertx, #smallrye, #microprofile.

Encontre mais informações sobre Clement Escoffier em

Palestrante: Edson Yanaga

Diretor de Experiência do Desenvolvedor na Red Hat

Edson Yanaga, Diretor de Experiência do Desenvolvedor da Red Hat, é Java Champion e Microsoft MVP. Também é um autor reconhecido internacionalmente e palestrante frequente em eventos internacionais, discutindo Java, Cloud Computing, DevOps, Microservices, Domain-Driven Design e Software Craftsmanship.

Yanaga se considera um Artesão de Software, e acredita que todos nós desenvolvedores podemos criar um mundo melhor para as pessoas através de software melhor. Seu propósito de vida é entregar e ajudar desenvolvedores do mundo todo a também entregar software melhor cada vez mais rápido e de modo mais confiável. Hoje seu trabalho, seu hobby e seu objetivo de vida são uma coisa só, e é muito feliz por causa disso.

Encontre mais informações sobre Edson Yanaga em

Other Workshops:

Tracks